Η εταιρεία μας έπειτα από εκτενή μελέτη για την σωστή αλλά & ασφαλή λειτουργία των παλαιών ανελκυστήρων σε παρακάτω κείμενο της , σας παρουσιάζει τις πλέον ευέλικτες και εγγυημένες λύσεις – εφαρμογές προσαρμοσμένες στις ανάγκες κάθε εγκατάστασης με γνώμονα την Κοινή σε όλους μας Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α.)
Στόχος μας . . .
Ο εκσυγχρονισμός του ανελκυστήρα μέσω προσθήκης ή αντικατάστασης των εξαρτημάτων που απαιτούνται χωρίς άσκοπες παρεμβάσεις ή ακόμη και περιττές αλλαγές σε τομείς από τους οποίους θα επιβαρυνθεί το συνολικό κόστος ανακαίνισης .
Πρέπει να γίνει . . .
Φανταστείτε στην χώρα μας ότι υπάρχουν είδη εγκατεστημένοι περισσότεροι από 380.000 ανελκυστήρες των οποίων το επίπεδο ασφαλείας απέχει αρκετά από το αντίστοιχο των νέων εγκαταστάσεων, δεδομένου ότι :
- Η εγκατάσταση των ανελκυστήρων αυτών έγινε με βάση τις απαιτούμενες διατάξεις ασφαλείας της εποχής εκείνης .
- Οι αντοχές των επιμέρους εξαρτημάτων ήταν χαμηλότερου επιπέδου ασφαλείας σε σχέση με σήμερα .
- Φυσική φθορά έχει επέλθει στους ανελκυστήρες αυτούς λόγω της πολυετούς χρήσης με τις ανάλογες συνέπειες στην ασφάλεια & την αισθητική τους .
σας κρατάμε πάντα ενήμερους . . .
Θεωρώντας σωστότερη την πλήρη ενημέρωση σας, η εταιρεία TECHNOL ανακοινώνει τους δέκα πέντε(15) τομείς στους οποίους υφίστανται αλλαγές – αναβαθμίσεις με βάση την Νέα Κ.Υ.Α.
1. ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ ΘΑΛΑΜΟΥ (μερική ή πλήρης αντικατάσταση)
Ο θάλαμος ανήκει στα τμήματα του ανελκυστήρα τα οποία έχει πρόσβαση οποιοσδήποτε χρήστης. Σκοπός της ανακαίνισης του θαλάμου είναι η κάλυψη των σημείων ασφαλείας που ορίζει η νομοθεσία καθώς και στη βελτίωση της αισθητικής .
2. ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΜΦΙΔΡΟΜΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟ ΘΑΛΑΜΟ
Ο ανελκυστήρας πρέπει να διαθέτει κατάλληλο σύστημα αμφίδρομης φωνητικής επικοινωνίας για την υποστήριξη των επιβατών σε περίπτωση εγκλωβισμού (για την λειτουργία του παραπάνω συστήματος πρέπει να υπάρχει σύνδεση σε τηλεφωνικό κέντρο).
3. ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟ ΘΑΛΑΜΟ
Όλοι οι ανελκυστήρες πρέπει να διαθέτουν φωτισμό ασφαλείας για την περίπτωση διακοπής ρεύματος με σκοπό την αποφυγή πανικού στους τυχόν εγκλωβισμένους επιβάτες .
4. ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΡΤΑ ΘΑΛΑΜΟΥ (BUS)
Η πόρτα θαλάμου είναι από τα σημαντικά μέτρα προστασίας των επιβατών για τον λόγο ότι αποκλείει την επαφή τους με το φρεάτιο κατά την κίνηση του ανελκυστήρα. Να σημειωθεί ότι η χρήση χειροκίνητων , ξύλινων θυρών καθώς και η χρήση φωτοκύτταρου ή φωτοκουρτίνας ,δεν είναι σύμφωνη με τους κανονισμούς και δεν προσφέρει ασφάλεια ιδίου επιπέδου .
5. ΠΟΡΤΕΣ ΟΡΟΦΩΝ (ΦΡΕΑΤΙΟΥ)
Οι ημιαυτόματες πόρτες των ορόφων στις παλαιές εγκαταστάσεις ενδέχεται να παρουσιάζουν δυσλειτουργίες λόγο φθοράς από την πολυετή χρήση τους ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις οι οποίες πόρτες είναι ξύλινες με ακόμη μικρότερο συντελεστή ασφαλείας και κρίνονται αναγκαία της αντικαταστάσεως τους με νέες μεταλλικής αντισκωρικής επιφάνειας .
6. ΚΛΕΙΔΑΡΙΕΣ ΘΥΡΩΝ ΟΡΟΦΟΥ
Οι κλειδαριές των ημιαυτόματων θυρών πρέπει να διαθέτουν προμανδάλωση ,δηλαδή να διαθέτουν εκτός των ηλεκτρικών επαφών και μηχανική εξακρίβωση της κλειστής θέσης .Φυσικά το σύνολο των παλαιών ανελκυστήρων δεν πληροί αυτές τις σύγχρονες απαιτήσεις .Οι κλειδαριές πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις των νέων κανονισμών καθώς και τα πρότυπα ΕΝ 81-1/2 .
7. ΚΙΝΗΤΗΡΙΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ V.V.V.F.
Οι κινητήρες οι οποίοι βρίσκονται χρόνια σε καθημερινή πολλαπλή χρήση και έχουν επέλθει σημαντικές φθορές, αντικαθίστανται με νέες αναβαθμισμένης ποιότητας υλικών αντοχής ενώ σημαντικό πλεονέκτημα τους είναι η μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης .
8. ΠΙΝΑΚΑΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ (CONTROL)
Οποιαδήποτε δυσλειτουργία μπορούμε να αντιληφθούμε ξεκινάει και τελειώνει σε αυτό το κομμάτι του ανελκυστήρα το οποίο ονομάζεται CONTROL . Ορίζεται σαν μια «Καρδιά» η οποία μόλις σταματήσει , σβήνουν τα πάντα .Είναι αλυσίδα των παραπάνω εφαρμογών και σκόπιμα αντικαθίσταται για να καλύψει τα όσα μας ζητά η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση .
9. ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑΣ (INVERTER – V.V.V.F.)
Προσαρμόζεται σε μονοτάχυτες μηχανές αλλά και σε διπλοτάχυτες βελτιώνοντας στον μέγιστο βαθμό την ομαλότητα του ανελκυστήρα είτε στο ανέβασμα είτε στο κατέβασμα , ενώ η μείωση της ενεργειακής του κατανάλωσης μπορεί να αγγίξει και το 32% !!!
10. ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ (ΡΕΓΟΥΛΑΤΟΡΟΣ)
Στο σύνολο των παλαιών μηχανικών ανελκυστήρων ο περιοριστής ταχύτητας λειτουργεί σε συνδυασμό με το μηχανικό οροφοδιαλογέα και χρησιμοποιεί αλυσίδα για την σύνδεση με τον θάλαμο .Με την νέα υπουργική απόφαση η κατάσταση αυτή δεν είναι πλέον αποδεκτή καθώς, θα πρέπει να εγκατασταθεί νέος περιοριστής ανεξάρτητος από τον οροφοδιαλογέα με χρήση συρματοσχοίνου .
11. ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ (ΣΑΣΙ)
Το πλαίσιο ανάρτησης είναι το υποσύστημα πάνω στο οποίο στερεώνεται ο θάλαμος και φέρει τις διατάξεις ασφαλείας. Στις περισσότερες παλαιές εγκαταστάσεις ανελκυστήρων , τα πλαίσια ανάρτησης πέρα των φθορών πού έχουν υποστεί λόγω της πολυετούς χρήσης τους , φέρουν και αρπάγες αμφιβόλου προελεύσεως και λειτουργίας. Στις περιπτώσεις αυτές προτείνεται η αντικατάσταση του παλαιού πλαισίου ανάρτησης με νέου τύπου καθώς και το ότι θα πρέπει να φέρει την ειδική σήμανση C.E.
12. ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΤΗΡΕΣ ΘΑΛΑΜΟΥ – ΑΝΤΙΒΑΡΟΥ
Είναι υποχρεωτική σε όλες τις παλαιές και νέες εγκαταστάσεις η τοποθέτηση ελαστικών συσκευών απορρόφησης φορτίων σε περίπτωση ανώμαλης πρόσκρουσης του θαλάμου , και αντίστοιχα των αντιβάρων ενώ είναι καθορισμένες στην σκληρότητα τους βάση το εμβαδό θαλάμου και κατά συνέπεια του συνολικού βάρους .
13. ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΑ
Αντικαθίσταται για την αποφυγή συχνών βλαβών που παρουσιάζονται στα γηρασμένα συστήματα καθώς περιέχει και μια σειρά από ειδικούς αγωγούς από τους οποίους εντολοδοτούμε τα νέα πλέον έξτρα ηλεκτρονικά συστήματα υπερφόρτωσης & φωτισμού ασφαλείας.
14. ΚΟΜΒΙΟΔΟΧΟΙ
Παρέχεται πλήρες σέτ αντικατάστασης των εξωτερικών κομβίων κλήσεως αλλά και του θαλάμου τα οποία σύμφωνα με τα νέα νομοθετικά μέτρα θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα κατανοητά σε άτομα με ειδικές ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.) .
15. ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΗ ΑΕΡΓΟΥ ΙΣΧΥΟΣ
Το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει θέσει προαιρετικά την επιλογή για την αντιστάθμιση της άεργου ισχύος της ηλεκτρικής εγκατάστασης του ανελκυστήρα ή αλλιώς της βελτίωσης του συνημίτονου της εγκατάστασης .Η απαίτηση αυτή σκοπεύει την βέλτιστη απόδοση της λειτουργίας του Συστήματος Μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας , το οποίο τους θερινούς κυρίως μήνες επιβαρύνεται σημαντικά από την κατανάλωση αέργου ισχύος διαφόρων επαγωγικών καταναλώσεων (κλιματιστικά , κινητήρες , κλπ). Αυτή η βελτίωση της αντιστάθμισης αέργου ισχύος επιτυγχάνεται με την συστοιχία πυκνωτών , η οποία δύναται να βελτιώσει το συνημίτονο στο επιθυμητό επίπεδο του 0,95(0,72 σημερινής μέτρησης).